SI

Integracja sensoryczna czyli przetwarzanie bodźców sensorycznych to skomplikowany proces, podczas którego układ nerwowy człowieka odbiera informacje z receptorów wszystkich zmysłów (dotyk; układ przedsionkowy odbierający ruch; czucie ciała, czyli propriocepcja, węch, smak, wzrok i słuch), następnie organizuje je i interpretuje tak, aby mogły być wykorzystane w celowym i efektywnym działaniu.

Deficyty przetwarzania sensorycznego mogą być przyczyną wielu trudności opóźniających prawidłowy rozwój dziecka, zaburzających proces uczenia oraz powodujących problemy emocjonalne.

Efektem Zaburzeń Przetwarzania Sensorycznego (zaburzeń SI) może być:

  • podwyższony poziom pobudzenia i aktywności
  • obniżony poziom aktywności, ociężałość
  • trudności z koncentracją
  • opóźniony rozwój ruchowy
  • trudności z utrzymaniem równowagi
  • trudności z koordynacją wzrokowo-ruchową
  • trudności z percepcją słuchową
  • opóźniony rozwój mowy
  • trudności z nauką: czytaniem, pisaniem, matematyką
  • niskie poczucie wartości
  • zaburzone relacje społeczne
  • problemy emocjonalne.

Terapia SI odbywa się w naszej szkole w specjalnie wyposażonej sali terapeutycznej

W terapii SI najważniejszy jest dobry kontakt terapeuty z dzieckiem, dostosowanie trudności zadań do indywidualnych możliwości dziecka i zabawowa forma zajęć.